Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken

Wanneer je mensen écht mee wil nemen in de nieuwe cultuur of gewenste verandering binnen je organisatie, dan zul je eerst zélf het goede voorbeeld moeten geven. Wanneer een directeur bijvoorbeeld bepaald gedrag laat zien, dan hebben de mensen binnen zijn bedrijf al...

Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)

Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...

Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?

Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…

'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)

Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...

Bouwen is als estafette-lopen: maar in hoeverre besef jij dat eigenlijk al?

Binnen de wereld van bouw is er in een korte tijd veel veranderd: het proces is stukken ingewikkelder geworden, technische ontwikkelingen en werkwijzen zoals BIM en Lean bouwen deden hun intrede en bovendien zijn er meerdere partijen bij het hele traject betrokken....

Dé valkuil voor je (bouw)bedrijf: blijven hangen in oude patronen die niet meer werken

In ons vorige blog gebruikten we de kinderfiets met zijwieltjes als metafoor voor de manier waarop bedrijven succesvol veranderingen binnen hun organisatie kunnen doorvoeren. Als management melden dat 'we' het vanaf nu écht anders gaan doen, maar vervolgens weinig...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Weet je nog, ons verhaal van twee weken geleden, over die moeder, de zwemles op woensdagmiddag en een óvervolle parkeerplaats? We beloofden je de oplossing die leidt tot belachelijk tevreden klanten. Komt-ie: het zwembad in onze case, dat kampte met een te kleine...

Even terugkijken en dan hop, opstropen maar die mouwen…

Even terugkijken en dan hop, opstropen maar die mouwen…

Ja hoor, het is zover! Het nieuwe jaar is ein-de-lijk van start! En wat is het jaar dat achter ons ligt weer ongelofelijk snel voorbij gevlogen. Eerder vroegen we je al in hoeverre jij je doelen hebt bereikt. En of je wensen, of in elk geval een aantal, daarvan waren...

Even knipperen… en het jaar is alweer voorbij!

Even knipperen… en het jaar is alweer voorbij!

Weet je nog, hoe druk je was met het maken van ambitieuze plannen voor dit jaar? Nóg klantgerichter worden, je team op scherp zetten en continue ontwikkeling vormgeven door die ene mooie opleiding te volgen. En in privé? Nét dat kilootje en dat wijntje minder en dat...

Blogs ontvangen?

Elke twee weken publiceren we een nieuw artikel. Blijf op de hoogte!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

In de media

Artikelen door ons geschreven

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.