Meten
Weten
Betrekken
Doen




Meest recente artikelen

En toen brak mijn tante van bijna honderd haar heup…
96 jaar is ze, mijn tante. Ze woont zelfstandig, is hartstikke monter en kien en weet nog veel van politiek en voetbal. Onlangs brak ze haar heup tijdens een val op haar sneakers. Snéakers, zie je het voor je? Omdat mijn moeder van bijna 70 jaar het wel wat veel vond...

En de grootste uitdaging voor bedrijven? Die gaat nog altijd over mensen…
Eerlijk gezegd hebben zorgorganisaties naast het personeelstekort nog 3 grote uitdagingen. Ten eerste hebben deze organisaties te maken met afnemende medewerkersbetrokkenheid waardoor er hoog verzuim is medewerkers steeds minder trots zijn op hun werk. Daarnaast is er...

Een nieuwjaarswens mét waardevolle top 5 voor een goede start van 2020
Natuurlijk gaan we je op deze laatste dag van het jaar niet vermoeien met een lang blog. Je hebt immers wel andere zaken aan je hoofd, zoals het afronden van die állerlaatste klusjes op je werk, het voorbereiden van oudejaarsavond of heel relaxed, alvast een beetje...

Kerst en nieuwjaar: tijd van nieuwe beloften, ook voor jouw bedrijf en klanten
Fonkelende lichtjes, knisperende sneeuw, althans dat hopen we dan maar: de donkere dagen voor Kerst en het nieuwe jaar dat op je wacht blijft toch altijd iets magisch met zich meebrengen. We houden het kort dit keer want ook jij bent ongetwijfeld druk met het afronden...

Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken
Wanneer je mensen écht mee wil nemen in de nieuwe cultuur of gewenste verandering binnen je organisatie, dan zul je eerst zélf het goede voorbeeld moeten geven. Wanneer een directeur bijvoorbeeld bepaald gedrag laat zien, dan hebben de mensen binnen zijn bedrijf al...

Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...

Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...
Blogs ontvangen?
In de media
Artikelen door ons geschreven

Gamechangers in Gastvrijheid: Rotterdam The Hague Airport
Monique van den Heuvel is oprichter van echt waarmaken, een bureau dat bedrijven helpt en adviseert bij het ontwikkelen van klantgedreven patronen. Voor Van den Heuvel houdt dat in dat ze in het dagelijks leven organisaties helpt met het denken vanuit de klant en op...

‘Gastvrijheid is van iedereen die op de luchthaven werkt’
Het realiseren van een ultieme passagiersbeleving is sinds een aantal jaar de eerste strategische pijler van Rotterdam The Hague Airport. Samen met de ketenpartners doet de luchthaven er alles aan om reizigers een optimale ‘customer experience’ te bieden. Facto in...

Gastvrijheid met gepaste afstand
Gastvrijheid in een 1,5 meter-omgeving lastig? Dat valt mee. Ook in zo'n omgeving kun je gasten een fijn gevoel meegeven en verwachtingen overtreffen. Gastvrijheid is zo oud als de weg naar Rome. Als eerste opgeschreven in een verhaal met een ezel, een zwangere vrouw...