Meten
Weten
Betrekken
Doen
Meest recente artikelen
Wat hebben leiderschap en topwielrennen met elkaar te maken?
De leiderschapslessen uit topsport Met verbazing hebben we het wielrennen in de Tour de France gevolgd. Wat een topprestaties worden daar geleverd. Naast het fantastische landschap hebben we fantastische renners en voelen we het toch ook als een Nederlands feestje met...
Opstarten na Corona of opstarten met Corona?
De laatste persconferentie van Mark Rutte hebben we weer massaal bekeken. Het is een nieuw ritueel geworden, met het gezin op de bank, bord op schoot. App contact met onze compagnons en andere bevriende ondernemers. Wat me opvalt is dat we, ieder voor zich, een andere...
Samenwerken nu en straks – hoe zorg jij voor een vliegende start?
In tijden van crisis zorgen we beter voor elkaar. Als we het heel klein maken zien we dat thuis, in het gezin. We zijn meer samen en meer in gesprek, we besteden tijd aan dat wat echt belangrijk is. Moeder of vader gevoelens spelen een belangrijke rol, het beschermen...
Wat als gewoon niet meer zo gewoon is?
Gewoon. Je ding doen. Het leek allemaal zo gewoon, een periode van voorspoed, een periode van economische groei. Het is makkelijk om alles gewoon te vinden als het ons goed gaat. Gewoon. “Gewoon een paar nieuwe sneakers” “gewoon even je best doen” “gewoon even wat...
‘We gaan voor een 9+ en dat begint bij het MT’, Marlies Vlek, directeur van Landgoed De Holtweijde
‘Vanaf 2007 zijn Marcel en ik, samen met onze compagnon, de trotse eigenaren van Landgoed de Holtweijde. In 2009 sloeg de recessie toe. In die 7 jaar die volgden hebben we keihard met elkaar gewerkt om te ‘overleven’. Vanaf 2016 is het tij gekeerd en realiseren we al...
Gratis whitepaper geeft teams in de zorg een boost
De zorg is volop in de media. Er gebeurt veel voor de mensen op de werkvloer en het management dat aanstuurt. En tegelijkertijd lijken de ontwikkelingen wat te stagneren, zoals ook beschreven in ons vorige blog over een oude tante die haar heup brak. Om je te helpen...
En toen brak mijn tante van bijna honderd haar heup…
96 jaar is ze, mijn tante. Ze woont zelfstandig, is hartstikke monter en kien en weet nog veel van politiek en voetbal. Onlangs brak ze haar heup tijdens een val op haar sneakers. Snéakers, zie je het voor je? Omdat mijn moeder van bijna 70 jaar het wel wat veel vond...
En de grootste uitdaging voor bedrijven? Die gaat nog altijd over mensen…
Eerlijk gezegd hebben zorgorganisaties naast het personeelstekort nog 3 grote uitdagingen. Ten eerste hebben deze organisaties te maken met afnemende medewerkersbetrokkenheid waardoor er hoog verzuim is medewerkers steeds minder trots zijn op hun werk. Daarnaast is er...
Een nieuwjaarswens mét waardevolle top 5 voor een goede start van 2020
Natuurlijk gaan we je op deze laatste dag van het jaar niet vermoeien met een lang blog. Je hebt immers wel andere zaken aan je hoofd, zoals het afronden van die állerlaatste klusjes op je werk, het voorbereiden van oudejaarsavond of heel relaxed, alvast een beetje...
Kerst en nieuwjaar: tijd van nieuwe beloften, ook voor jouw bedrijf en klanten
Fonkelende lichtjes, knisperende sneeuw, althans dat hopen we dan maar: de donkere dagen voor Kerst en het nieuwe jaar dat op je wacht blijft toch altijd iets magisch met zich meebrengen. We houden het kort dit keer want ook jij bent ongetwijfeld druk met het afronden...
Blogs ontvangen?
Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!
In de media
Artikelen door ons geschreven
Gamechangers in Gastvrijheid: Rotterdam The Hague Airport
Monique van den Heuvel is oprichter van echt waarmaken, een bureau dat bedrijven helpt en adviseert bij het ontwikkelen van klantgedreven patronen. Voor Van den Heuvel houdt dat in dat ze in het dagelijks leven organisaties helpt met het denken vanuit de klant en op...
‘Gastvrijheid is van iedereen die op de luchthaven werkt’
Het realiseren van een ultieme passagiersbeleving is sinds een aantal jaar de eerste strategische pijler van Rotterdam The Hague Airport. Samen met de ketenpartners doet de luchthaven er alles aan om reizigers een optimale ‘customer experience’ te bieden. Facto in...
Gastvrijheid met gepaste afstand
Gastvrijheid in een 1,5 meter-omgeving lastig? Dat valt mee. Ook in zo'n omgeving kun je gasten een fijn gevoel meegeven en verwachtingen overtreffen. Gastvrijheid is zo oud als de weg naar Rome. Als eerste opgeschreven in een verhaal met een ezel, een zwangere vrouw...