Kom je op de koffie?

Case study: Samen bouwen aan een sterk team in de ouderenzorg

Case study: Samen bouwen aan een sterk team in de ouderenzorg Door: Monique van den Heuvel De situatie Een ouderenzorginstelling benaderde ons met de wens om de samenwerking binnen een groot team te versterken. Het team bestond uit zo’n 50 medewerkers, waarvan velen...

Vertrouwen: De Sleutel tot een Gezonde en Succesvolle Organisatie

Vertrouwen: De sleutel tot een gezonde en succesvolle organisatie Door: Gerty Smit Vertrouwen is de sleutel tot een gezonde en succesvolle organisatie. Zonder vertrouwen verloopt samenwerking moeizaam, is innovatie beperkt en is het werkplezier laag. Maar hoe kun je...

Van Betrokkenheid naar Succes: De Onmisbare Rol van Leidinggevenden

Van Betrokkenheid naar Succes  De Onmisbare Rol van Leidinggevenden Inzichten uit Gallup's State of the Global Workplace 2025 Werk, werken, werkplezier; het staat onder druk. In het laatste Gallup onderzoek van 2025 wordt wederom aangetoond dat medewerkers minder blij...

Hoe deze combinatie je een betere leider maakt

Hoe deze combinatie je een betere leider maakt   Monique van den Heuvel, Gerty Smit  Hoe wordt je nu echt een betere leider? Zo’n leider die je wilt volgen, die jou inspireert en die de boel in beweging brengt… Heb je er één in gedachten? Leiderschap is volgens...

Ben je een leider of een manager?

Ben ik een leider of een manager? Hoeveel boeken zijn er wel niet over leiderschap? Hoeveel vakbladen, seminars, conferenties en trainingen houden zich bezig met managers en leiders? Ontelbaar veel. Hoe kan het dan dat slechts 21% van de werknemers aangeeft volledig...

Je plannen maak je echt waar met doorzettingsvermogen, training en een goed verhaal

Stranden plannen bij jou ook omdat veranderen ongemakkelijk voelt? Volgende week is het zover. We gaan de Weissensee schaatsen, de alternatieve Elfstedentocht. Wat ooit begon met een wild plan, gaan we voor de vijfde keer waarmaken. Dit plan is niet gestrand! Veel...

Goede voornemens? Omarm het ongemak!

Het is weer december. De maand die bol staat van de georganiseerde feesten. Er wordt net iets te veel geld uitgegeven. Net iets teveel gedronken en gegeten én net iets te weinig bewogen.Maar volgend jaar wordt alles anders. Toch? Of ben je je goede voornemens uit 2022...

SOY – Shit of Yesterday

Peter Hinssen zegt: Wil je als bedrijf overleven, dan is doen wat je al deed niet de juiste strategie”. De boodschap is herkenbaar én bloedserieus. Veel managers besteden veel van hun tijd aan de shit of yesterday. Herkenbaar? Herstellen van dat wat fout ging,...

Veel stressvolle feestdagen

Veel stressvolle feestdagen Zo Sinterklaas is weer vertrokken… Als kind had ik stress want ik had echt wel een keer iets stouts gedaan. Mee in die zak mee naar Spanje vond ik een heel stressvol idee. En dan ben je zeven of acht jaar en ineens een illusie armer… De...

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen Je hebt een doel: meer hospitality binnen de organisatie of afdeling. Er is een visie, wie weet zelfs een beleid. Maar helaas, succes blijft uit. Want de visie is te vaag en iedereen heeft het al zo druk...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Weet je nog, ons verhaal van twee weken geleden, over die moeder, de zwemles op woensdagmiddag en een óvervolle parkeerplaats? We beloofden je de oplossing die leidt tot belachelijk tevreden klanten. Komt-ie: het zwembad in onze case, dat kampte met een te kleine...

Blogs ontvangen?

Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

In de media

Artikelen door ons geschreven

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer actie dan vanuit een bepaalde visie een theoretische stip op de horizon plaatsen. Dat werkt misschien prima voor het...