Meten
Weten
Betrekken
Doen




Meest recente artikelen

Een nieuwjaarswens mét waardevolle top 5 voor een goede start van 2020
Natuurlijk gaan we je op deze laatste dag van het jaar niet vermoeien met een lang blog. Je hebt immers wel andere zaken aan je hoofd, zoals het afronden van die állerlaatste klusjes op je werk, het voorbereiden van oudejaarsavond of heel relaxed, alvast een beetje...

Kerst en nieuwjaar: tijd van nieuwe beloften, ook voor jouw bedrijf en klanten
Fonkelende lichtjes, knisperende sneeuw, althans dat hopen we dan maar: de donkere dagen voor Kerst en het nieuwe jaar dat op je wacht blijft toch altijd iets magisch met zich meebrengen. We houden het kort dit keer want ook jij bent ongetwijfeld druk met het afronden...

Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken
Wanneer je mensen écht mee wil nemen in de nieuwe cultuur of gewenste verandering binnen je organisatie, dan zul je eerst zélf het goede voorbeeld moeten geven. Wanneer een directeur bijvoorbeeld bepaald gedrag laat zien, dan hebben de mensen binnen zijn bedrijf al...

Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...

Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)
Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...
Blogs ontvangen?
Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!
In de media
Artikelen door ons geschreven

Monique van den Heuvel: Gastvrijheid met gepaste (digitale) afstand
Om maar met de deur in huis te vallen; gastvrijheid met gepaste afstand is hartstikke moeilijk, maar écht niet onmogelijk. Blijvend gedrag veranderen gaat niet over één nacht ijs We vinden het enorm lastig om afstand te houden van elkaar. We zijn nu eenmaal mensen en...

Monique van den Heuvel: Ik hoop dat ik me mijn hele leven mag blijven verwonderen over de verschillende perspectieven van een ieder. Geweldig toch?
Monique! Kun je het nog een beetje ‘echt waarmaken’ in deze tijden van corona? Goede vraag. Ik maak nog steeds veel écht waar, maar toch ook een aantal zaken niet. De ambities en doelstellingen die we met ons bedrijf voor ogen hadden, bijvoorbeeld niet. Waar ik wel...

Monique van den Heuvel: Schoonmaker is belangrijke hospitality-steunpilaar voor organisaties
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...