Kom je op de koffie?

Vertrouwen: De Sleutel tot een Gezonde en Succesvolle Organisatie

Vertrouwen: De sleutel tot een gezonde en succesvolle organisatie Door: Gerty Smit Vertrouwen is de sleutel tot een gezonde en succesvolle organisatie. Zonder vertrouwen verloopt samenwerking moeizaam, is innovatie beperkt en is het werkplezier laag. Maar hoe kun je...

Van Betrokkenheid naar Succes: De Onmisbare Rol van Leidinggevenden

Van Betrokkenheid naar Succes  De Onmisbare Rol van Leidinggevenden Inzichten uit Gallup's State of the Global Workplace 2025 Werk, werken, werkplezier; het staat onder druk. In het laatste Gallup onderzoek van 2025 wordt wederom aangetoond dat medewerkers minder blij...

Hoe deze combinatie je een betere leider maakt

Hoe deze combinatie je een betere leider maakt   Monique van den Heuvel, Gerty Smit  Hoe wordt je nu echt een betere leider? Zo’n leider die je wilt volgen, die jou inspireert en die de boel in beweging brengt… Heb je er één in gedachten? Leiderschap is volgens...

Ben je een leider of een manager?

Ben ik een leider of een manager? Hoeveel boeken zijn er wel niet over leiderschap? Hoeveel vakbladen, seminars, conferenties en trainingen houden zich bezig met managers en leiders? Ontelbaar veel. Hoe kan het dan dat slechts 21% van de werknemers aangeeft volledig...

Je plannen maak je echt waar met doorzettingsvermogen, training en een goed verhaal

Stranden plannen bij jou ook omdat veranderen ongemakkelijk voelt? Volgende week is het zover. We gaan de Weissensee schaatsen, de alternatieve Elfstedentocht. Wat ooit begon met een wild plan, gaan we voor de vijfde keer waarmaken. Dit plan is niet gestrand! Veel...

Goede voornemens? Omarm het ongemak!

Het is weer december. De maand die bol staat van de georganiseerde feesten. Er wordt net iets te veel geld uitgegeven. Net iets teveel gedronken en gegeten én net iets te weinig bewogen.Maar volgend jaar wordt alles anders. Toch? Of ben je je goede voornemens uit 2022...

SOY – Shit of Yesterday

Peter Hinssen zegt: Wil je als bedrijf overleven, dan is doen wat je al deed niet de juiste strategie”. De boodschap is herkenbaar én bloedserieus. Veel managers besteden veel van hun tijd aan de shit of yesterday. Herkenbaar? Herstellen van dat wat fout ging,...

Veel stressvolle feestdagen

Veel stressvolle feestdagen Zo Sinterklaas is weer vertrokken… Als kind had ik stress want ik had echt wel een keer iets stouts gedaan. Mee in die zak mee naar Spanje vond ik een heel stressvol idee. En dan ben je zeven of acht jaar en ineens een illusie armer… De...

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen Je hebt een doel: meer hospitality binnen de organisatie of afdeling. Er is een visie, wie weet zelfs een beleid. Maar helaas, succes blijft uit. Want de visie is te vaag en iedereen heeft het al zo druk...

De learning twenties staat voor opleiden zodat je mensen aantrekt én behoudt

Een nieuw decennium breekt aan - de learning twenties Honderd jaar geleden kampten we met de naweeën van de Spaanse griep. De politiek riep toen dat de mensen wel weer snel terug zouden willen naar het oude normaal. Het was anders. De jaren 20 werden de Roaring...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Durf jij voor een zesje te gaan?

Durf jij voor een zesje te gaan?

Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...

Hé manager! Loop je achter de feiten aan?

Hé manager! Loop je achter de feiten aan?

Heb je wel eens een klacht op je bureau gehad? En heb je deze vervolgens netjes afgehandeld? Of heb je zelfs een klachtenprocedure ingericht? Dan behoor je tot de categorie managers die achter de feiten aanloopt. Want klachten voorkomen lijkt een utopie, terwijl het...

Wil jij het Echt Waarmaken?  Begin dan met deze 3 stappen

Wil jij het Echt Waarmaken? Begin dan met deze 3 stappen

Werken aan een klantgedreven organisatie kan op verschillende manieren. Je kunt natuurlijk een training organiseren en op die manier de boel flink opschudden. Collega’s worden in een dag tijd geïnspireerd en geactiveerd. Maar hoe zorg je dat die energie in de...

Wil jij ook scharrelruimte voor collega’s creëren?

Wil jij ook scharrelruimte voor collega’s creëren?

De afgelopen jaren zijn veel organisaties, van groot tot klein, naar binnen gekeerd en steeds meer op resultaat gaan sturen. Vaak is dit geen bewuste keuze geweest, maar hebben deze organisaties te maken gehad met enorme groei, externe ontwikkelingen of bezuinigingen....

De ultieme verbinding ontstaat door een glimlach

De ultieme verbinding ontstaat door een glimlach

Een paar weken geleden stond ik ontzettend in de file. Ik baalde als een stekker, omdat ik wist dat ik te laat ging komen bij mijn opdrachtgever. Daar aangekomen moest ik zoeken naar een parkeerplaats en rennend door de regen naar binnen. Ik liep gelijk door naar de...

Klanttevredenheid verhogen? Begin bij je collega’s!

Klanttevredenheid verhogen? Begin bij je collega’s!

Wil jij je klanten echt elke dag verrassen? Begin dan eens bij je collega’s. Want als jouw collega’s met plezier naar hun werk gaan, voelen je klanten dit meteen. Daarom hebben wij het liever over klantgedrevenheid, in plaats van klanttevredenheid. Want uit...

Een gastvrije glimlach moet je klantgericht organiseren

Een gastvrije glimlach moet je klantgericht organiseren

In vele facilitaire organisaties is gastvrijheid opgeklommen op de ladder… In de plannen komt vaak het woord gastvrijheid voor. We vinden het belangrijk en vinden dat onze mensen gastvrij moeten zijn. Bij doorvragen moet het niet te veel geld of tijd kosten, mensen...

Hoe maakt je het waar?

Hoe maakt je het waar?

“Hoe ga ik dit nu waarmaken…!” “Ik heb mijn plannen vertaald en gedeeld met het MT, heb ze enthousiast gekregen en ze zijn akkoord gegaan met mijn ideeën, ik mag het gaan regelen en implementeren.” “Maar nu wordt het pas spannend… hoe ga ik het mijn mensen uitleggen?”...

Blogs ontvangen?

Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

In de media

Artikelen door ons geschreven

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.