Artikelen
Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)
Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...
Jaap Messemaker, directeur G&S Bouw: ‘ Ik geloof in doen wat je zegt en zéggen wat je doet.’
'We schrijven elk jaar een beleidsnota met daarin diverse speerpunten. Belangrijke thema's die de laatste keer naar voren kwamen waren "trots zijn op G&S Bouw" en "met nul punten opleveren". We hadden al snel in de gaten dat het goed was om voor de ontwikkeling...
Bouwen is als estafette-lopen: maar in hoeverre besef jij dat eigenlijk al?
Binnen de wereld van bouw is er in een korte tijd veel veranderd: het proces is stukken ingewikkelder geworden, technische ontwikkelingen en werkwijzen zoals BIM en Lean bouwen deden hun intrede en bovendien zijn er meerdere partijen bij het hele traject betrokken....
Dé valkuil voor je (bouw)bedrijf: blijven hangen in oude patronen die niet meer werken
In ons vorige blog gebruikten we de kinderfiets met zijwieltjes als metafoor voor de manier waarop bedrijven succesvol veranderingen binnen hun organisatie kunnen doorvoeren. Als management melden dat 'we' het vanaf nu écht anders gaan doen, maar vervolgens weinig...
Als je niet ophoudt met dát wat je gisteren bedacht hebt, dan doe je morgen nog steeds precies hetzelfde
Hoe je een kind leert fietsen? Door te steunen en tegelijkertijd uit te dagen. Elke ouder kent dat gevoel van met je kind mee rennen naast dat kleine fietsje. Dat moment waarop je kind ontdekt dat het zelf fietst is magisch. Precies zo werkt het in het bedrijfsleven...
Rotterdam The Hague Airport zet actief in op waarmaken klantbeloften
'Samen met mijn team ben ik er verantwoordelijk voor dat mensen onze luchthaven bezoeken, er graag blijven én willen terugkomen.' Aan het woord is Désirée Breedveld, Commercieel Directeur Rotterdam The Hague Airport. 'Dat bereiken we door op allerlei terreinen in te...
Ook grote bouwbedrijven werken actief aan het nakomen van klantbeloftes…
'Mensen zeggen nogal eens 'ja' op een vraag, puur om van het gezeur af te zijn. Niet echt handig, want daarmee ondermijn je je eigen kracht. Bovendien helpt gericht 'nee' zeggen om je te focussen op de kern. Beter dan passief 'ja' zeggen, is om met elkaar in gesprek...
Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s
Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...
Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector
Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer actie dan vanuit een bepaalde visie een theoretische stip op de horizon plaatsen. Dat werkt misschien prima voor het...
Krachtige klantmagneet worden? Dat kan jouw bedrijf ook. Zó pak je het aan!
Je hoort direct of iemand met een glimlach de telefoon opneemt, of last heeft van het maandagochtendgevoel. Wanneer je dat eenmaal beseft kijk je blijvend anders naar klantcontact. En met een beetje geluk ook naar je eigen houding. Je kent vast de bekende voorbeelden...