Artikelen
‘Doe maar gewoon’ in een teamweekend… dat is pas verwarrend!
Teambuilding in de Ardennen? Heeft u dat weleens gedaan? Ik herinner me mooie dagen in de Ardennen met verschillende gezelschappen. De verhalen worden ieder jaar een beetje mooier en het gevoel van verbondenheid groter. Mijn compagnon Mireille was met haar team op...
5 praktische tips om een hospitality mentaliteit waar te maken
Ik heb een mooi verhaal over een tas, hakken, een hoge stoeprand, haast en dan... onderuit. Plat op straat lag ik. Helaas geen publiek, dus jammeren en huilen had geen zin. Opstaan en doorgaan, ik hoor het mijn moeder nog zeggen 🙂 Ik ben opgestaan, had serieus pijn...
Jan Hendrik van Ark, Gemeente Amsterdam: “Op naar een zelfsturend, klantgericht team!”
Een ‘zelfsturend team’ als moderne ontwikkeling of als idee wat al in de jaren 70 is ontstaan? Nu de ICT steeds meer methoden als Lean, Agile en Scrum omarmt, is het zelfsturende team terug als nooit te voren. Binnen Gemeente Amsterdam is ook behoefte aan...
Gastvrijheid, klantreis en tegenstellingen
Mijn dochter is naar de middelbare school en daar hoort natuurlijk een mooie mobiel bij. Het zal toch maar gebeuren dat ze niet bereikbaar is… Op internet begon mijn zoektocht want het dametje wist natuurlijk precies wat ze wilde. En daar begon mijn klantreis, vol met...
Op naar nog meer gastvrijheid!
De vakantie zit er voor mij weer op… we gaan vooruitkijken naar wat de komende periode. Traditiegetrouw sluiten we iedere vakantie af met een heerlijk diner. We blikken terug op een heerlijk tijd en het onderwerp gastvrijheid wordt natuurlijk niet gemeden. DE COMPLETE...
Kijk eens naar buiten…
Buienradar en vele andere weer apps beïnvloeden ons dagelijks leven. Een mooi voorbeeld van vandaag; mijn zoon is een bootje aan het opknappen maar buienradar zegt dat het vandaag gaat flink regenen... vanaf een uur of 11 draalt hij om me heen, zit achter zijn laptop,...
Dromen… Klantgericht of mensgericht?
Ik droom, jij ook? Als kind droomde ik al van mooie reizen, de wereld verkennen. Andere gewoonten, andere manieren, ander eten, andere geuren. Nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe verbindingen maken. Die dromen blijven en iedere keer verwonder ik me weer als ik weer op een...
Onno van Zelst, manager particulieren Rabobank Bommelerwaard
echt waarmaken heeft ons geholpen met het aanscherpen van onze klantgerichtheid. Ze hebben ons geholpen met de organisatie en uitwerking van een tweetal klantarena’s waarbij we samen met klanten kritisch naar hun ervaring van onze dienstverlening hebben gekeken. Door...