Artikelen
Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…
Weet je nog, ons verhaal van twee weken geleden, over die moeder, de zwemles op woensdagmiddag en een óvervolle parkeerplaats? We beloofden je de oplossing die leidt tot belachelijk tevreden klanten. Komt-ie: het zwembad in onze case, dat kampte met een te kleine...
Zó zorg je ervoor dat klanten razend enthousiast over jouw bedrijf praten!
Wanneer je aandacht tot de kern toe afpelt, dan gaat het in basis over twee mensen: over de klant en over jezelf. En je voelt natuurlijk diréct of aandacht echt is of wat gemaakt. Laatst maakte ik een prachtige situatie mee waarin oprechte aandacht een belangrijke rol...
Over zwemles en echte aandacht: help jouw bedrijf aan belachelijk tevreden klanten
Jáááh, als je het zó zegt, dan is het eigenlijk hartstikke simpel. Het is dé opmerking die we bij menig bedrijf beluisteren als we praten over oprechte aandacht aan je klanten geven. Aandacht gaat immers over warmte, over echtheid, over je welkom voelen. En dat bereik...
Zó geven de mensen van station Utrecht Centraal échte aandacht aan hun bezoekers…
'Even spontaan iemand aanspreken die non-verbaal een vragende houding laat zien. Of nét dat beetje extra aandacht geven aan het beantwoorden van een reizigersvraag. Het zijn ook hier de kleine dingen die het doen', zegt Mirjam Schokker, Manager Station van Utrecht...
Zó zorg je ervoor dat klanten razend enthousiast over jouw bedrijf praten
'Wanneer je aandacht tot de kern toe afpelt, dan gaat het in basis over twee mensen: over de klant en over jezelf. En je voelt natuurlijk diréct of aandacht echt is of wat gemaakt.' Aan het woord is Monique van den Heuvel, eigenaar van Echt Waarmaken, een bedrijf dat...
Even terugkijken en dan hop, opstropen maar die mouwen…
Ja hoor, het is zover! Het nieuwe jaar is ein-de-lijk van start! En wat is het jaar dat achter ons ligt weer ongelofelijk snel voorbij gevlogen. Eerder vroegen we je al in hoeverre jij je doelen hebt bereikt. En of je wensen, of in elk geval een aantal, daarvan waren...
Even knipperen… en het jaar is alweer voorbij!
Weet je nog, hoe druk je was met het maken van ambitieuze plannen voor dit jaar? Nóg klantgerichter worden, je team op scherp zetten en continue ontwikkeling vormgeven door die ene mooie opleiding te volgen. En in privé? Nét dat kilootje en dat wijntje minder en dat...
Vólop kansen voor verbeteren hospitality-level van de facilitaire sector
Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer actie dan vanuit een bepaalde visie een theoretische stip op de horizon plaatsen. Dat werkt misschien prima voor het...
Wat we kunnen leren van Coldplay
De meeste ondernemers zullen het erover eens zijn: je bedrijf draait om de klant. Zonder de klant geen omzet, dus we kunnen er met zijn allen maar beter voor zorgen dat de beleving van die klant geweldig is. En toch gebeurt dat lang niet altijd. In organisaties wordt...
Zorg voor je medewerkers, dan volgt de zorg voor je klant vanzelf
Een paar weken geleden belde een zorginstelling. Eerder hadden we een hospitalitytraject begeleid bij deze instelling, maar het ging ze nu om iets anders. Ze wilden graag met hun teams aan de slag. Zoals zoveel organisaties – zeker in de zorg – hadden ze de afgelopen...