Overleggen met Monique?

Hoe deze combinatie je een betere leider maakt

Hoe deze combinatie je een betere leider maakt   Monique van den Heuvel, Gerty Smit 6 juli 2023 Hoe wordt je nu echt een betere leider? Zo’n leider die je wilt volgen, die jou inspireert en die de boel in beweging brengt… Heb je er één in gedachten? Leiderschap...

Ben je een leider of een manager?

Ben ik een leider of een manager? Hoeveel boeken zijn er wel niet over leiderschap? Hoeveel vakbladen, seminars, conferenties en trainingen houden zich bezig met managers en leiders? Ontelbaar veel. Hoe kan het dan dat slechts 21% van de werknemers aangeeft volledig...

Je plannen maak je echt waar met doorzettingsvermogen, training en een goed verhaal

Stranden plannen bij jou ook omdat veranderen ongemakkelijk voelt? Volgende week is het zover. We gaan de Weissensee schaatsen, de alternatieve Elfstedentocht. Wat ooit begon met een wild plan, gaan we voor de vijfde keer waarmaken. Dit plan is niet gestrand! Veel...

Goede voornemens? Omarm het ongemak!

Het is weer december. De maand die bol staat van de georganiseerde feesten. Er wordt net iets te veel geld uitgegeven. Net iets teveel gedronken en gegeten én net iets te weinig bewogen.Maar volgend jaar wordt alles anders. Toch? Of ben je je goede voornemens uit 2022...

SOY – Shit of Yesterday

Peter Hinssen zegt: Wil je als bedrijf overleven, dan is doen wat je al deed niet de juiste strategie”. De boodschap is herkenbaar én bloedserieus. Veel managers besteden veel van hun tijd aan de shit of yesterday. Herkenbaar? Herstellen van dat wat fout ging,...

Veel stressvolle feestdagen

Veel stressvolle feestdagen Zo Sinterklaas is weer vertrokken… Als kind had ik stress want ik had echt wel een keer iets stouts gedaan. Mee in die zak mee naar Spanje vond ik een heel stressvol idee. En dan ben je zeven of acht jaar en ineens een illusie armer… De...

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen Je hebt een doel: meer hospitality binnen de organisatie of afdeling. Er is een visie, wie weet zelfs een beleid. Maar helaas, succes blijft uit. Want de visie is te vaag en iedereen heeft het al zo druk...

De learning twenties staat voor opleiden zodat je mensen aantrekt én behoudt

Een nieuw decennium breekt aan - de learning twenties Honderd jaar geleden kampten we met de naweeën van de Spaanse griep. De politiek riep toen dat de mensen wel weer snel terug zouden willen naar het oude normaal. Het was anders. De jaren 20 werden de Roaring...

Gastvrijheid is besmettelijk

Hoe een hoog reproductiegetal ook positief kan zijn Het R-getal moet naar 0… we horen het de politici en roergangers van Nederland zeggen. Ze buitelen over elkaar heen met stellingen en stevige uitspraken. Hartstikke belangrijk en ja; wat zijn we allemaal blij als...

Onderscheid je van de rest! Ondernemers wordt wakker!

Met deze 5 praktische tips onderscheid je je en ben je klaar om straks weer te groeien! Om maar met de deur in huis te vallen, het zijn moeilijke tijden. Ondernemen is deze dagen niet echt eenvoudig. Ondernemers, wordt wakker en onderscheid je van de rest. Durf te...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Wat we kunnen leren van Coldplay

Wat we kunnen leren van Coldplay

De meeste ondernemers zullen het erover eens zijn: je bedrijf draait om de klant. Zonder de klant geen omzet, dus we kunnen er met zijn allen maar beter voor zorgen dat de beleving van die klant geweldig is. En toch gebeurt dat lang niet altijd. In organisaties wordt...

Zorg voor je medewerkers, dan volgt de zorg voor je klant vanzelf

Zorg voor je medewerkers, dan volgt de zorg voor je klant vanzelf

Een paar weken geleden belde een zorginstelling. Eerder hadden we een hospitalitytraject begeleid bij deze instelling, maar het ging ze nu om iets anders. Ze wilden graag met hun teams aan de slag. Zoals zoveel organisaties – zeker in de zorg – hadden ze de afgelopen...

Woerden. Van schattig stadje naar beleving in HollandCity.

Woerden. Van schattig stadje naar beleving in HollandCity.

Onlangs was ik bij de gemeente Woerden. Ik was gevraagd door Woerden Marketing om een inspiratie- en activatieworkshop te geven over gastvrijheid in de binnenstad. De workshop stond al langer gepland, maar het belang werd nog eens extra onderstreept door het...

Subculturen onder mensen (en apen)

Subculturen onder mensen (en apen)

In ons vorige blog hebben we het al kort gehad over de perspectieven en hoe ontzettend belangrijk deze zijn voor een organisatieverandering. Een veel gehoorde vraag die we hierop kregen was, hoe breng je een subcultuur in beeld? Hoe weten wij welke perspectieven er...

Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar

Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar

Een van de grootste kopzorgen bij een organisatieverandering is de cultuur. Dit kan de cultuur binnen een organisatie zijn, maar ook een van de vele subculturen in bijvoorbeeld een team. Wil je dat een organisatieverandering slaagt? Zorg dan dat je weet wat er speelt...

Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!

Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!

Regelmatig komen we bij bedrijven over de vloer waar prachtige concepten en processen zijn uitgewerkt, maar het resultaat niet zichtbaar is. Er wordt veel energie gestoken in problemen, maar de oplossing volgt niet. Misschien herken je je in een van de volgende...

Durf jij Cool Blue uit te dagen?

Durf jij Cool Blue uit te dagen?

Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe? Heel vaak zijn er een heleboel dingen die...

Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft

Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft

De afgelopen weken ben ik door een andere bril naar steden gaan kijken. Dat komt onder andere door een nieuwe opdracht voor de gemeente Zoetermeer. Zij doen mee aan de landelijke Pilot Gastvrije Binnenstad, waar 4 steden voor zijn geselecteerd. Zoetermeer is een van...

Durf jij voor een zesje te gaan?

Durf jij voor een zesje te gaan?

Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...

Blogs ontvangen?

Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

In de media

Artikelen door ons geschreven

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.