Meten
Weten
Betrekken
Doen
Meest recente artikelen
Wat we kunnen leren van Coldplay
De meeste ondernemers zullen het erover eens zijn: je bedrijf draait om de klant. Zonder de klant geen omzet, dus we kunnen er met zijn allen maar beter voor zorgen dat de beleving van die klant geweldig is. En toch gebeurt dat lang niet altijd. In organisaties wordt...
Zorg voor je medewerkers, dan volgt de zorg voor je klant vanzelf
Een paar weken geleden belde een zorginstelling. Eerder hadden we een hospitalitytraject begeleid bij deze instelling, maar het ging ze nu om iets anders. Ze wilden graag met hun teams aan de slag. Zoals zoveel organisaties – zeker in de zorg – hadden ze de afgelopen...
Woerden. Van schattig stadje naar beleving in HollandCity.
Onlangs was ik bij de gemeente Woerden. Ik was gevraagd door Woerden Marketing om een inspiratie- en activatieworkshop te geven over gastvrijheid in de binnenstad. De workshop stond al langer gepland, maar het belang werd nog eens extra onderstreept door het...
Subculturen onder mensen (en apen)
In ons vorige blog hebben we het al kort gehad over de perspectieven en hoe ontzettend belangrijk deze zijn voor een organisatieverandering. Een veel gehoorde vraag die we hierop kregen was, hoe breng je een subcultuur in beeld? Hoe weten wij welke perspectieven er...
Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar
Een van de grootste kopzorgen bij een organisatieverandering is de cultuur. Dit kan de cultuur binnen een organisatie zijn, maar ook een van de vele subculturen in bijvoorbeeld een team. Wil je dat een organisatieverandering slaagt? Zorg dan dat je weet wat er speelt...
Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!
Regelmatig komen we bij bedrijven over de vloer waar prachtige concepten en processen zijn uitgewerkt, maar het resultaat niet zichtbaar is. Er wordt veel energie gestoken in problemen, maar de oplossing volgt niet. Misschien herken je je in een van de volgende...
Durf jij Cool Blue uit te dagen?
Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe? Heel vaak zijn er een heleboel dingen die...
Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft
De afgelopen weken ben ik door een andere bril naar steden gaan kijken. Dat komt onder andere door een nieuwe opdracht voor de gemeente Zoetermeer. Zij doen mee aan de landelijke Pilot Gastvrije Binnenstad, waar 4 steden voor zijn geselecteerd. Zoetermeer is een van...
Hoe je met coaching een caravan door een doodlopende straat krijgt
Wat heeft een caravan in een doodlopende straat met teamcoaching te maken? In eerste instantie niet zoveel, totdat de caravan daar vandaan krijgen de kennis en kunde van een groep mensen vraagt. Ik maakte het vorig jaar mee in Duitsland en leerde daar, in een...
Durf jij voor een zesje te gaan?
Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...
Blogs ontvangen?
Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!
In de media
Artikelen door ons geschreven
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.