Klantbeleving
Artikelen
Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...
Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...
Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...
Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Woningbouwvereniging de Sleutels Leiden
Klantvraag: ‘Wij hebben de ambitie om de meest klantgerichte woningbouwvereniging van Nederland te worden. Kunnen jullie ons helpen om de organisatie in beweging te krijgen?’ In het land van de woningbouwverenigingen is er de laatste jaren veel veranderd. Politieke...
Monique van den Heuvel: Schoonmaker is belangrijke hospitality-steunpilaar voor organisaties
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)
Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...
Jaap Messemaker, directeur G&S Bouw: ‘ Ik geloof in doen wat je zegt en zéggen wat je doet.’
'We schrijven elk jaar een beleidsnota met daarin diverse speerpunten. Belangrijke thema's die de laatste keer naar voren kwamen waren "trots zijn op G&S Bouw" en "met nul punten opleveren". We hadden al snel in de gaten dat het goed was om voor de ontwikkeling...
Cases
Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...
Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...
Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...
Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Woningbouwvereniging de Sleutels Leiden
Klantvraag: ‘Wij hebben de ambitie om de meest klantgerichte woningbouwvereniging van Nederland te worden. Kunnen jullie ons helpen om de organisatie in beweging te krijgen?’ In het land van de woningbouwverenigingen is er de laatste jaren veel veranderd. Politieke...
Monique van den Heuvel: Schoonmaker is belangrijke hospitality-steunpilaar voor organisaties
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)
Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...
Jaap Messemaker, directeur G&S Bouw: ‘ Ik geloof in doen wat je zegt en zéggen wat je doet.’
'We schrijven elk jaar een beleidsnota met daarin diverse speerpunten. Belangrijke thema's die de laatste keer naar voren kwamen waren "trots zijn op G&S Bouw" en "met nul punten opleveren". We hadden al snel in de gaten dat het goed was om voor de ontwikkeling...
In de media
Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...
Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...
Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...
Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Woningbouwvereniging de Sleutels Leiden
Klantvraag: ‘Wij hebben de ambitie om de meest klantgerichte woningbouwvereniging van Nederland te worden. Kunnen jullie ons helpen om de organisatie in beweging te krijgen?’ In het land van de woningbouwverenigingen is er de laatste jaren veel veranderd. Politieke...
Monique van den Heuvel: Schoonmaker is belangrijke hospitality-steunpilaar voor organisaties
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)
Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...
Jaap Messemaker, directeur G&S Bouw: ‘ Ik geloof in doen wat je zegt en zéggen wat je doet.’
'We schrijven elk jaar een beleidsnota met daarin diverse speerpunten. Belangrijke thema's die de laatste keer naar voren kwamen waren "trots zijn op G&S Bouw" en "met nul punten opleveren". We hadden al snel in de gaten dat het goed was om voor de ontwikkeling...
Klantverhalen
Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...
Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...
Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...
Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Woningbouwvereniging de Sleutels Leiden
Klantvraag: ‘Wij hebben de ambitie om de meest klantgerichte woningbouwvereniging van Nederland te worden. Kunnen jullie ons helpen om de organisatie in beweging te krijgen?’ In het land van de woningbouwverenigingen is er de laatste jaren veel veranderd. Politieke...
Monique van den Heuvel: Schoonmaker is belangrijke hospitality-steunpilaar voor organisaties
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...
Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)
Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...
Jaap Messemaker, directeur G&S Bouw: ‘ Ik geloof in doen wat je zegt en zéggen wat je doet.’
'We schrijven elk jaar een beleidsnota met daarin diverse speerpunten. Belangrijke thema's die de laatste keer naar voren kwamen waren "trots zijn op G&S Bouw" en "met nul punten opleveren". We hadden al snel in de gaten dat het goed was om voor de ontwikkeling...