Klantbeleving
Artikelen
Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar
Een van de grootste kopzorgen bij een organisatieverandering is de cultuur. Dit kan de cultuur binnen een organisatie zijn, maar ook een van de vele subculturen in bijvoorbeeld een team. Wil je dat een organisatieverandering slaagt? Zorg dan dat je weet wat er speelt...
Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!
Regelmatig komen we bij bedrijven over de vloer waar prachtige concepten en processen zijn uitgewerkt, maar het resultaat niet zichtbaar is. Er wordt veel energie gestoken in problemen, maar de oplossing volgt niet. Misschien herken je je in een van de volgende...
Durf jij Cool Blue uit te dagen?
Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe? Heel vaak zijn er een heleboel dingen die...
Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft
De afgelopen weken ben ik door een andere bril naar steden gaan kijken. Dat komt onder andere door een nieuwe opdracht voor de gemeente Zoetermeer. Zij doen mee aan de landelijke Pilot Gastvrije Binnenstad, waar 4 steden voor zijn geselecteerd. Zoetermeer is een van...
Hoe je met coaching een caravan door een doodlopende straat krijgt
Wat heeft een caravan in een doodlopende straat met teamcoaching te maken? In eerste instantie niet zoveel, totdat de caravan daar vandaan krijgen de kennis en kunde van een groep mensen vraagt. Ik maakte het vorig jaar mee in Duitsland en leerde daar, in een...
Durf jij voor een zesje te gaan?
Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...
Hé manager! Loop je achter de feiten aan?
Heb je wel eens een klacht op je bureau gehad? En heb je deze vervolgens netjes afgehandeld? Of heb je zelfs een klachtenprocedure ingericht? Dan behoor je tot de categorie managers die achter de feiten aanloopt. Want klachten voorkomen lijkt een utopie, terwijl het...
Wil jij het Echt Waarmaken? Begin dan met deze 3 stappen
Werken aan een klantgedreven organisatie kan op verschillende manieren. Je kunt natuurlijk een training organiseren en op die manier de boel flink opschudden. Collega’s worden in een dag tijd geïnspireerd en geactiveerd. Maar hoe zorg je dat die energie in de...
Wil jij ook scharrelruimte voor collega’s creëren?
De afgelopen jaren zijn veel organisaties, van groot tot klein, naar binnen gekeerd en steeds meer op resultaat gaan sturen. Vaak is dit geen bewuste keuze geweest, maar hebben deze organisaties te maken gehad met enorme groei, externe ontwikkelingen of bezuinigingen....
Waarom je organisatiekoers eigenlijk een mooi jongensboek moet zijn
Een aantal weken geleden zijn we bij een grote woningbouwcorporatie op bezoek geweest. De vraag was heel concreet. “Wij willen toonaangevend zijn als het gaat om klantvriendelijkheid. Sterker nog, over een aantal jaar willen wij in de top 3 van de meest klantgerichte...
Cases
Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar
Een van de grootste kopzorgen bij een organisatieverandering is de cultuur. Dit kan de cultuur binnen een organisatie zijn, maar ook een van de vele subculturen in bijvoorbeeld een team. Wil je dat een organisatieverandering slaagt? Zorg dan dat je weet wat er speelt...
Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!
Regelmatig komen we bij bedrijven over de vloer waar prachtige concepten en processen zijn uitgewerkt, maar het resultaat niet zichtbaar is. Er wordt veel energie gestoken in problemen, maar de oplossing volgt niet. Misschien herken je je in een van de volgende...
Durf jij Cool Blue uit te dagen?
Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe? Heel vaak zijn er een heleboel dingen die...
Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft
De afgelopen weken ben ik door een andere bril naar steden gaan kijken. Dat komt onder andere door een nieuwe opdracht voor de gemeente Zoetermeer. Zij doen mee aan de landelijke Pilot Gastvrije Binnenstad, waar 4 steden voor zijn geselecteerd. Zoetermeer is een van...
Hoe je met coaching een caravan door een doodlopende straat krijgt
Wat heeft een caravan in een doodlopende straat met teamcoaching te maken? In eerste instantie niet zoveel, totdat de caravan daar vandaan krijgen de kennis en kunde van een groep mensen vraagt. Ik maakte het vorig jaar mee in Duitsland en leerde daar, in een...
Durf jij voor een zesje te gaan?
Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...
Hé manager! Loop je achter de feiten aan?
Heb je wel eens een klacht op je bureau gehad? En heb je deze vervolgens netjes afgehandeld? Of heb je zelfs een klachtenprocedure ingericht? Dan behoor je tot de categorie managers die achter de feiten aanloopt. Want klachten voorkomen lijkt een utopie, terwijl het...
Wil jij het Echt Waarmaken? Begin dan met deze 3 stappen
Werken aan een klantgedreven organisatie kan op verschillende manieren. Je kunt natuurlijk een training organiseren en op die manier de boel flink opschudden. Collega’s worden in een dag tijd geïnspireerd en geactiveerd. Maar hoe zorg je dat die energie in de...
Wil jij ook scharrelruimte voor collega’s creëren?
De afgelopen jaren zijn veel organisaties, van groot tot klein, naar binnen gekeerd en steeds meer op resultaat gaan sturen. Vaak is dit geen bewuste keuze geweest, maar hebben deze organisaties te maken gehad met enorme groei, externe ontwikkelingen of bezuinigingen....
Waarom je organisatiekoers eigenlijk een mooi jongensboek moet zijn
Een aantal weken geleden zijn we bij een grote woningbouwcorporatie op bezoek geweest. De vraag was heel concreet. “Wij willen toonaangevend zijn als het gaat om klantvriendelijkheid. Sterker nog, over een aantal jaar willen wij in de top 3 van de meest klantgerichte...
In de media
Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar
Een van de grootste kopzorgen bij een organisatieverandering is de cultuur. Dit kan de cultuur binnen een organisatie zijn, maar ook een van de vele subculturen in bijvoorbeeld een team. Wil je dat een organisatieverandering slaagt? Zorg dan dat je weet wat er speelt...
Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!
Regelmatig komen we bij bedrijven over de vloer waar prachtige concepten en processen zijn uitgewerkt, maar het resultaat niet zichtbaar is. Er wordt veel energie gestoken in problemen, maar de oplossing volgt niet. Misschien herken je je in een van de volgende...
Durf jij Cool Blue uit te dagen?
Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe? Heel vaak zijn er een heleboel dingen die...
Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft
De afgelopen weken ben ik door een andere bril naar steden gaan kijken. Dat komt onder andere door een nieuwe opdracht voor de gemeente Zoetermeer. Zij doen mee aan de landelijke Pilot Gastvrije Binnenstad, waar 4 steden voor zijn geselecteerd. Zoetermeer is een van...
Hoe je met coaching een caravan door een doodlopende straat krijgt
Wat heeft een caravan in een doodlopende straat met teamcoaching te maken? In eerste instantie niet zoveel, totdat de caravan daar vandaan krijgen de kennis en kunde van een groep mensen vraagt. Ik maakte het vorig jaar mee in Duitsland en leerde daar, in een...
Durf jij voor een zesje te gaan?
Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...
Hé manager! Loop je achter de feiten aan?
Heb je wel eens een klacht op je bureau gehad? En heb je deze vervolgens netjes afgehandeld? Of heb je zelfs een klachtenprocedure ingericht? Dan behoor je tot de categorie managers die achter de feiten aanloopt. Want klachten voorkomen lijkt een utopie, terwijl het...
Wil jij het Echt Waarmaken? Begin dan met deze 3 stappen
Werken aan een klantgedreven organisatie kan op verschillende manieren. Je kunt natuurlijk een training organiseren en op die manier de boel flink opschudden. Collega’s worden in een dag tijd geïnspireerd en geactiveerd. Maar hoe zorg je dat die energie in de...
Wil jij ook scharrelruimte voor collega’s creëren?
De afgelopen jaren zijn veel organisaties, van groot tot klein, naar binnen gekeerd en steeds meer op resultaat gaan sturen. Vaak is dit geen bewuste keuze geweest, maar hebben deze organisaties te maken gehad met enorme groei, externe ontwikkelingen of bezuinigingen....
Waarom je organisatiekoers eigenlijk een mooi jongensboek moet zijn
Een aantal weken geleden zijn we bij een grote woningbouwcorporatie op bezoek geweest. De vraag was heel concreet. “Wij willen toonaangevend zijn als het gaat om klantvriendelijkheid. Sterker nog, over een aantal jaar willen wij in de top 3 van de meest klantgerichte...
Klantverhalen
Wat ik leerde tijdens een slaperig moment bij een hoogleraar
Een van de grootste kopzorgen bij een organisatieverandering is de cultuur. Dit kan de cultuur binnen een organisatie zijn, maar ook een van de vele subculturen in bijvoorbeeld een team. Wil je dat een organisatieverandering slaagt? Zorg dan dat je weet wat er speelt...
Processen op orde maar geen resultaat? Let hier eens op!
Regelmatig komen we bij bedrijven over de vloer waar prachtige concepten en processen zijn uitgewerkt, maar het resultaat niet zichtbaar is. Er wordt veel energie gestoken in problemen, maar de oplossing volgt niet. Misschien herken je je in een van de volgende...
Durf jij Cool Blue uit te dagen?
Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe? Heel vaak zijn er een heleboel dingen die...
Hospitality ingewikkeld? Niet zolang je uniek blijft
De afgelopen weken ben ik door een andere bril naar steden gaan kijken. Dat komt onder andere door een nieuwe opdracht voor de gemeente Zoetermeer. Zij doen mee aan de landelijke Pilot Gastvrije Binnenstad, waar 4 steden voor zijn geselecteerd. Zoetermeer is een van...
Hoe je met coaching een caravan door een doodlopende straat krijgt
Wat heeft een caravan in een doodlopende straat met teamcoaching te maken? In eerste instantie niet zoveel, totdat de caravan daar vandaan krijgen de kennis en kunde van een groep mensen vraagt. Ik maakte het vorig jaar mee in Duitsland en leerde daar, in een...
Durf jij voor een zesje te gaan?
Als het gaat om klanttevredenheid wil iedereen een 10 halen. De meeste organisaties vinden klanttevredenheid belangrijk en zijn dan ook bereid om hier flink in te investeren. In heel veel gevallen is dit weggegooid geld. Investeren in klanttevredenheid heeft alleen...
Hé manager! Loop je achter de feiten aan?
Heb je wel eens een klacht op je bureau gehad? En heb je deze vervolgens netjes afgehandeld? Of heb je zelfs een klachtenprocedure ingericht? Dan behoor je tot de categorie managers die achter de feiten aanloopt. Want klachten voorkomen lijkt een utopie, terwijl het...
Wil jij het Echt Waarmaken? Begin dan met deze 3 stappen
Werken aan een klantgedreven organisatie kan op verschillende manieren. Je kunt natuurlijk een training organiseren en op die manier de boel flink opschudden. Collega’s worden in een dag tijd geïnspireerd en geactiveerd. Maar hoe zorg je dat die energie in de...
Wil jij ook scharrelruimte voor collega’s creëren?
De afgelopen jaren zijn veel organisaties, van groot tot klein, naar binnen gekeerd en steeds meer op resultaat gaan sturen. Vaak is dit geen bewuste keuze geweest, maar hebben deze organisaties te maken gehad met enorme groei, externe ontwikkelingen of bezuinigingen....
Waarom je organisatiekoers eigenlijk een mooi jongensboek moet zijn
Een aantal weken geleden zijn we bij een grote woningbouwcorporatie op bezoek geweest. De vraag was heel concreet. “Wij willen toonaangevend zijn als het gaat om klantvriendelijkheid. Sterker nog, over een aantal jaar willen wij in de top 3 van de meest klantgerichte...