Klantbeleving

Regelmatig worden we geconfronteerd met enquêtes. Na een kort contact met een leverancier volgt al snel een vragenlijst om de service of de medewerker te beoordelen. In toiletten zien we steeds vaker de ‘happy or not’ zuil… soms worden we er werkelijk gek van. Lange vragenlijsten of vragen die echt niet te beantwoorden zijn. Zo kreeg ik laatst de vraag of ik mijn waterleidingbedrijf zou aanbevelen aan anderen? Ten eerste heb ik nog nooit iemand gezien of gesproken en ten tweede heb ik zelf helemaal geen keuze…

Het is uiteraard wel enorm belangrijk om je klant een stem te geven in je bedrijf. Hij of zij is immers degene waar het allemaal om draait toch? Een klant heeft vaak heel goede feedback, maar voelt zich vaak niet gehoord. Het inzicht wat je nodig hebt, moet dan ook direct operationeel te vertalen zijn. Je wilt ervan leren, want dan wordt klant feedback pas echt een cadeau!

Hoe wij dat doen?

Onze verschillende instrumenten geven operationeel inzicht. Met slimme vragenlijsten en degelijke klantsessies halen we die feedback op waar de medewerker ook direct mee aan de slag kan én gaat. Vanuit een verdieping in de klantreis en een verdieping van de behoefte van de leidinggevenden bepalen we samen welk instrument het beste bij je past. Het uiteindelijke resultaat? Blije klanten die zich verbonden voelen aan je bedrijf én medewerkers die actief aan de slag kunnen met de concrete feedback waardoor zij zich betrokken voelen bij de klantbeleving!

Wat wij doen?

  • Klantbelevingsmeter: de klantbelevingsmeter is hét instrument om inzicht te krijgen in de beleving en mening van jouw klanten en/of gasten. Waar worden zij nu echt blij van of wat vinden zij dat vanaf nú beter moet. Met de klantbelevingsmeter krijgt je op operationeel niveau diepgaand inzicht in de beleving van klanten zodat je je  medewerkers nog beter kunt ondersteunen in het proces richting de klant.
  • Klantarena: een zeer plezierige, en tegelijkertijd  ook spannende werkvorm! Bij een klantarena nodigen we 8-10 van je  klanten uit en onder leiding van een professionele gespreksleider voeren we met hen een gesprek over de dienstverlening van je bedrijf. In een naastgelegen ruimte kijken collega’s live mee
  • Klantbezoeken: het perspectief van de klant meenemen is enorm belangrijk. We gaan graag in gesprek met jouw klant om op te halen wat het beeld is dat bestaat over je dienstverlening.
  • Mystery-bezoeken: dit levert  een kwalitatief oordeel op over hoe je formule en service daadwerkelijk beleefd worden.

Ook weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Onze aanpak is uniek, omdat we in staat zijn deze perfect te laten passen bij de kracht van de medewerkers binnen jouw bedrijf. Samen in de wedstrijd zitten, met een sterke focus op commitment, staat aan de basis van al onze langdurige relaties 

Bel direct met 020 218 52 18 of stuur een e-mail naar info@echtwaarmaken.nl.