Overleggen met Monique?

De bouw

Succesvolle bouwbedrijven maken hun beloftes waar!

Hoe presteer jij eigenlijk? Worden de beloftes aan jouw klanten waargemaakt?

De bouw kent legio uitdagingen. Op het gebied van risico’s, veiligheid, medewerkers. Noem het maar. Hoe zorg je er dan toch voor dat je blijft verbeteren zodat je op de toekomst voorbereid bent? De natuurlijke reflex in de bouw is om te kijken naar de techniek, om vooral te innoveren met nog betere oplossingen. Innovaties gaan snel, meer ICT oplossingen en wat dacht je van AI? Het komt in razend tempo op ons af. Maar daar stopt het niet. Want zonder goed opgeleide, trotse en betrokken medewerkers kom je er niet. Daar valt nog veel winst te behalen. En daar zijn wij van!

 

Wij richten onze programma’s op drie resultaatgebieden:

Whitepaper ontvangen


Wil je ons gratis whitepaper ontvangen, laat dan hier je gegevens achter.
Je ontvangt direct een link naar het whitepaper!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ondernemer wordt wakker en onderscheid je van de rest

Cases waar we trots op zijn

echt waarmaken werkt voor verschillende bedrijven in verschillende markten. We lichten hier graag twee cases toe uit de bouwsector waar we trots op zijn!

Wurks | Daan de Knegt, directeur

De uitdaging:

WURKS is hard gegroeid. De opdrachten zijn groter en uitdagender geworden en het team is hard gegroeid. Een nieuwe structuur was nodig om de collega’s te laten groeien in hun functie, samenwerking te verbeteren én daardoor een betere balans in de organisatie te creëren.

De aanPAK:

Na een aantal sessies met de directie zijn we gestart met het ontwerpen van een nieuwe manier van samenwerking. Bij de kick-off met het hele team hebben we hen betrokken bij deze opzet. De medewerkers hebben de opzet aangescherpt en ze gingen direct aan de slag in de nieuwe teams. Op een agile manier, wendbaar en bereid om aan te passen. Vervolgens hebben we een aantal verbetersprints begeleid.

Het resultaat:

Daan de Knegt: “Binnen ons bedrijf is er veel veranderd. Wij werken inmiddels met projectteams welke verantwoordelijkheden dragen over verschillende projecten; Door de indeling en wijze van werken in de teams waarbij gestuurd wordt op persoonlijke en vertrouwen worden uitdaging veelal in de teams opgelost waardoor er minder escalaties plaatsvinden richting management. Daarnaast zijn er verbetersprint ingevoerd waarin collega’s verbetering in de organisatie uitwerken en implementeren vanuit de organisatie zelf in plaats van vanuit het management. Ten opzichte van een jaar geleden zijn er veel positieve ontwikkelingen en veranderingen geweest en doorgevoerd. Wij zijn erg blij met hoe de organisatie nu staat. Zonder het doorlopen traject hadden we dit niet op deze wijze voor elkaar gekregen.”

De beleving:

Daan de Knegt: “De samenwerking is erg goed. Wij vinden het erg prettig dat EWM onze taal spreekt, onze branche kent en in staat is om te spiegelen en te vertalen naar een praktische en implementeerbare structuur. De combinatie Monique en Mireille is erg uniek en fijn om mee te werken. Wij zijn een no nonsens bedrijf met een platte structuur. Monique en Mireille zijn erg sterk om mee te gaan in onze praktische benadering en werkwijze en ons hier met een analytische blik een spiegel voor te houden, veranderingen voor te stellen en dit in de taal en cultuur van ons bedrijf te helpen integreren.”

 

Van Wijnen | Manon Janssen, adjunct directeur

De uitdaging:

Van Wijnen West is een ambitieuze ontwikkelende bouwer. Hun mannetje op de maan? De meest klantgerichte ontwikkelende bouwer worden! Ze wilden dit niet alleen in woorden, maar ook in daden écht waarmaken. Dit vraagt natuurlijk nogal wat, want hoe zorg je ervoor dat alle radars dan in elkaar passen? Mens, product, proces en omgeving moet één klantgericht geheel worden.

De aanPAK:

Na aan aantal gesprekken en een verkenning van de ambities van de verschillende managers hebben we een aantal doelen kunnen vaststellen en een aantal concrete verbeterpunten in de verschillende fases van de klantreis. Deze verbeterpunten zijn in proeftuinen uitgewerkt. Een proeftuin bestond uit een multi disciplinair team, in een periode van vier weken werd het team uitgedaagd en geprikkeld om een verbetering voor te stellen, te toetsen en te implementeren.

Het resultaat:

Manon Janssen: “Naast de verschillende proeftuinen die we hebben opgezet vond ik vooral de sessies met ons MT heel relevant. Hierin werken we aan één verhaal in hoofd en hart. Niet bedacht, maar echt intrinsiek opgehaald en verbonden. Het zet aan tot het opzetten van nog meer proeftuinen en dat gebeurt al n kleinere vormen. Dat is wat mij betreft ook de grootste uiteindelijke waarde… de beweging is op gang gebracht”

De beleving:

Manon Janssen: “ Monique en Mireille zijn gedreven vakvrouwen, expert op het gebied van klantgerichtheid en het managen van processen. Ze maken een programma op maat en weten vanuit de verbinding met collega’s waarmee ze een verbetering beet hebben echt een beweging in gang te zetten.´