Deze opmerking op zich is al heel bijzonder, want wat zegt dat over de organisatie als klantgedreven werken niet lukt? Doe je jezelf niet veel te kort en kijk je wel op de juiste manier naar je organisatie, jouw mensen en hoe?
Heel vaak zijn er een heleboel dingen die wel lukken, maar die ondernemers en managers niet zien.
Blijf je liever hangen in de comfortzone van succesvolle voorgangers of durf je echt uniek te zijn?
Wees uniek en niet als Cool Blue
Als het gaat over klantvriendelijkheid, klantgedrevenheid of zelfs hospitality, dan hebben veel mensen het direct over de grote jongens zoals Cool Blue. Dit bedrijf staat bekend als het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Helaas zien we te vaak dat andere bedrijven de Coole acties van Cool Blue letterlijk kopiëren zonder daarbij na te denken of het wel echt past bij hun bedrijf en vooral hun medewerkers en klanten…
Wil je met dezelfde wol en met andere breinaalden hetzelfde resultaat behalen? Of durf je echt origineel te zijn en dus vanuit jezelf en vanuit een uniek concept te werk te gaan? Wanneer je authentiek bent en gebruik maakt van het kapitaal dat je in huis hebt, je mensen, kom je vaak al veel verder.
Kijk naar de dingen die goed gaan
Daarom kunnen we het niet vaak genoeg zeggen; durf te kijken naar de dingen die wel goed gaan, de successen die je behaalt en de waarde die jouw bedrijf toevoegt voor klanten. Want een unieke beleving voor jouw klanten creëren kun je alleen door ook daadwerkelijk uniek te zijn. Natuurlijk kun je je altijd laten inspireren door anderen, maar zorg er ook altijd voor dat je de juiste vertaling maakt naar jouw bedrijf en naar iets dat bij jou past. Daag de Cool Blue’s van deze wereld uit om het nog beter te doen.
Stap uit de schaduw
Als je in de comfortzone (en dus in de schaduw) van andere bedrijven blijft functioneren, wordt hospitality een heilige graal. Het wordt een status die we misschien wel nooit gaan bereiken. Dus ga er vol voor en stretch je comfortzone naar de magie van innoveren, leren en nieuwe energie!
Klantgedreven ondernemen moet bij jou, jouw bedrijf en jouw collega’s aansluiten. Klantgedreven ondernemen is een kunst en geen kunstje!