Corona, hoe verbinden we met klant en collega en wat leren we ervan?

In tijden van verandering valt enorm veel te leren. We zien veel creativiteit, saamhorigheid en ook nieuwe patronen ontstaan. We verbinden, anders dan anders maar soms veel intenser. Wij vroegen aan onze klanten en relaties hoe zij dit beleven en wat zij ervan leren. Het leverde mooie gesprekken én waardevolle inzichten op. In de komende weken delen wij deze verschillende interviews met jou!

Wil jij ook jouw inzichten met ons delen met het onderwerp: Corona, hoe verbinden we met klant en collega en wat leren we ervan? Deel deze met ons!

Aan het woord is Mirjam Schokker, manager Utrecht Centraal bij de NS.

Mirjam is een waardevolle klant en relatie van echt waarmaken. Hospitality en het managen van crisis situaties? Mirjam draait haar hand er niet voor om! Hoe zij naar de huidige situatie en de toekomst kijkt? Lees het in dit interview.

. 

Hoe gaat het met je, Mirjam?

Soms voelt het nog steeds of ik droom. De wereld is onvoorstelbaar snel veranderd en het ziet ernaar uit dat we heel duidelijk een leven voor en het leven na corona zullen kennen.”

Hoe zorg jij voor oprechte verbinding met jouw medewerkers/ collega’s in deze periode? Wat is daarin anders en belangrijk?

Het Corona virus laat ons zien dat alles met elkaar verbonden is. Zo snel als het zich verspreid over de wereld en de boel ontregelt. Voorbij landgrenzen, culturen, religies. Het raakt ons allemaal als mens. Het laat ons zien dat we allen één zijn.

Als er iets is wat we van het Corona virus kunnen leren, dan is het wel dat we verbonden zijn met elkaar. Ook al blijven we nu meer aan huis gekluisterd. We voelen ons meer verbonden met elkaar dan ooit tevoren. Voorbij de chit chat. Het contact dat je hebt, is intenser. Het heeft meer waarde doordat we ons bewuster zijn.”

    En hoe verbind jij met je klanten en/ of relaties? Wat is daarin anders en belangrijk?

    “Ik probeer zoveel mogelijk contact te houden met relaties door ze te blijven informeren over de stand van zaken door telefonisch contact maar ook nieuwsbrieven en updates.

    Ook probeer je elkaar te helpen, te ondersteunen en samen te werken om deze periode door te komen. Het is mooi om te zien dat er initiatieven ontstaan vanuit verschillende stakeholders en partijen die elkaar steunen. Wie weet ontstaan er mooie samenwerkingen die zelfs tot na de crisis stand houden!”

    In deze periode doen we zowel positieve als negatieve inzichten op. Deze bewustwording is heel belangrijk. Maar wat gaan we er mee doen? Welke inzichten heb jij deze periode opgedaan die je absoluut wilt blijven vasthouden/ doen straks?

    “Ik hoop dat de sociale cohesie blijft en we elkaar blijven helpen zoals we dat nu ook doen. Minder oordelend, over de grenzen van je eigen belang.
    Crisis breekt wet én breekt vooroordelen. En kan nieuwe gewoonten creëren zoals minder vergaderen, nog meer de samenwerking opzoeken die mij prima bevallen!

    Vooral niet te moeilijk doen, maar makkelijke, leuke en creatieve oplossingen bedenken.”

    Don’t count the days, make the days count! Natuurlijk tellen we de dagen af en hopen we dat alles weer wordt zoals het was. Maar of dat ook echt zo gaat zijn, is maar de vraag. Hoe zorg jij ervoor dat je positief (en realistisch) naar de toekomst kijkt?

    “De situatie is zoals hij is, en daar kunnen we niets aan veranderen. Hoe intens, confronterend, teleurstellend, frustrerend, beangstigend of onwenselijk het ook is. Dat heb ik eerst moeten accepteren.

    Verder merk ik dat ik mij regelmatig onrustig en overweldigd voel en dan moet ik mijzelf weer even rustig krijgen door mijn aandacht op vandaag te houden en het echt dag voor dag te bekijken. Dus ik probeer vandaag kleine, positieve stappen te zetten. En doe dat morgen dan opnieuw.”

    Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
    Creatief én Corona-proof!
    Laat hiernaast jouw gegevens achter, dan nemen wij contact met jou op! 

    echt waarmaken is er voor je, nu én straks!