En de grootste uitdaging voor bedrijven? Die gaat nog altijd over mensen…

Eerlijk gezegd hebben zorgorganisaties naast het personeelstekort nog 3 grote uitdagingen. Ten eerste hebben deze organisaties te maken met afnemende medewerkersbetrokkenheid waardoor er hoog verzuim is medewerkers steeds minder trots zijn op hun werk. Daarnaast is er...

Een nieuwjaarswens mét waardevolle top 5 voor een goede start van 2020

Natuurlijk gaan we je op deze laatste dag van het jaar niet vermoeien met een lang blog. Je hebt immers wel andere zaken aan je hoofd, zoals het afronden van die állerlaatste klusjes op je werk, het voorbereiden van oudejaarsavond of heel relaxed, alvast een beetje...

Kerst en nieuwjaar: tijd van nieuwe beloften, ook voor jouw bedrijf en klanten

Fonkelende lichtjes, knisperende sneeuw, althans dat hopen we dan maar: de donkere dagen voor Kerst en het nieuwe jaar dat op je wacht blijft toch altijd iets magisch met zich meebrengen. We houden het kort dit keer want ook jij bent ongetwijfeld druk met het afronden...

Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken

Wanneer je mensen écht mee wil nemen in de nieuwe cultuur of gewenste verandering binnen je organisatie, dan zul je eerst zélf het goede voorbeeld moeten geven. Wanneer een directeur bijvoorbeeld bepaald gedrag laat zien, dan hebben de mensen binnen zijn bedrijf al...

Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)

Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen besluit ze in 2015 dat ze het anders wil: ze kiest voor een carrière in de wereld van de...

Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?

Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat volhouden nu net iets zijn dat in wezen niet heel erg bij ons als mensen past. Dat zie je...

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…

'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze organisatie...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)

Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken

Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken

Wanneer je mensen écht mee wil nemen in de nieuwe cultuur of gewenste verandering binnen je organisatie, dan zul je eerst zélf het goede voorbeeld moeten geven. Wanneer een directeur bijvoorbeeld bepaald gedrag laat zien, dan hebben de mensen binnen zijn bedrijf al...

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Blogs ontvangen?

Elke twee weken publiceren we een nieuw artikel. Blijf op de hoogte!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

In de media

Artikelen door ons geschreven

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer actie dan vanuit een bepaalde visie een theoretische stip op de horizon plaatsen. Dat werkt misschien prima voor het...