Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...

Bouwen is als estafette-lopen: maar in hoeverre besef jij dat eigenlijk al?

Binnen de wereld van bouw is er in een korte tijd veel veranderd: het proces is stukken ingewikkelder geworden, technische ontwikkelingen en werkwijzen zoals BIM en Lean bouwen deden hun intrede en bovendien zijn er meerdere partijen bij het hele traject betrokken....

Dé valkuil voor je (bouw)bedrijf: blijven hangen in oude patronen die niet meer werken

In ons vorige blog gebruikten we de kinderfiets met zijwieltjes als metafoor voor de manier waarop bedrijven succesvol veranderingen binnen hun organisatie kunnen doorvoeren. Als management melden dat 'we' het vanaf nu écht anders gaan doen, maar vervolgens weinig...

Als je niet ophoudt met dát wat je gisteren bedacht hebt, dan doe je morgen nog steeds precies hetzelfde

Hoe je een kind leert fietsen? Door te steunen en tegelijkertijd uit te dagen. Elke ouder kent dat gevoel van met je kind mee rennen naast dat kleine fietsje. Dat moment waarop je kind ontdekt dat het zelf fietst is magisch. Precies zo werkt het in het bedrijfsleven...

Ook grote bouwbedrijven werken actief aan het nakomen van klantbeloftes…

'Mensen zeggen nogal eens 'ja' op een vraag, puur om van het gezeur af te zijn. Niet echt handig, want daarmee ondermijn je je eigen kracht. Bovendien helpt gericht 'nee' zeggen om je te focussen op de kern. Beter dan passief 'ja' zeggen, is om met elkaar in gesprek...

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...

Krachtige klantmagneet worden? Dat kan jouw bedrijf ook. Zó pak je het aan!

Je hoort direct of iemand met een glimlach de telefoon opneemt, of last heeft van het maandagochtendgevoel. Wanneer je dat eenmaal beseft kijk je blijvend anders naar klantcontact. En met een beetje geluk ook naar je eigen houding. Je kent vast de bekende voorbeelden...

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Weet je nog, ons verhaal van twee weken geleden, over die moeder, de zwemles op woensdagmiddag en een óvervolle parkeerplaats? We beloofden je de oplossing die leidt tot belachelijk tevreden klanten. Komt-ie: het zwembad in onze case, dat kampte met een te kleine...

Over zwemles en echte aandacht: help jouw bedrijf aan belachelijk tevreden klanten

Jáááh, als je het zó zegt, dan is het eigenlijk hartstikke simpel. Het is dé opmerking die we bij menig bedrijf beluisteren als we praten over oprechte aandacht aan je klanten geven. Aandacht gaat immers over warmte, over echtheid, over je welkom voelen. En dat...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Zwemles deel 2: zó worden jouw klanten fans en blijven ze dat…

Weet je nog, ons verhaal van twee weken geleden, over die moeder, de zwemles op woensdagmiddag en een óvervolle parkeerplaats? We beloofden je de oplossing die leidt tot belachelijk tevreden klanten. Komt-ie: het zwembad in onze case, dat kampte met een te kleine...

In de media

Artikelen door ons geschreven

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer actie dan vanuit een bepaalde visie een theoretische stip op de horizon plaatsen. Dat werkt misschien prima voor het...