Je plannen maak je echt waar met doorzettingsvermogen, training en een goed verhaal

Stranden plannen bij jou ook omdat veranderen ongemakkelijk voelt? Volgende week is het zover. We gaan de Weissensee schaatsen, de alternatieve Elfstedentocht. Wat ooit begon met een wild plan, gaan we voor de vijfde keer waarmaken. Dit plan is niet gestrand! Veel...

Goede voornemens? Omarm het ongemak!

Het is weer december. De maand die bol staat van de georganiseerde feesten. Er wordt net iets te veel geld uitgegeven. Net iets teveel gedronken en gegeten én net iets te weinig bewogen.Maar volgend jaar wordt alles anders. Toch? Of ben je je goede voornemens uit 2022...

SOY – Shit of Yesterday

Als je echt gelukkige klanten en medewerkers wilt, besteed dan je tijd aan morgen en overmorgen en niet aan de shit of yesterday!

Veel stressvolle feestdagen

Veel stressvolle feestdagen Zo Sinterklaas is weer vertrokken… Als kind had ik stress want ik had echt wel een keer iets stouts gedaan. Mee in die zak mee naar Spanje vond ik een heel stressvol idee. En dan ben je zeven of acht jaar en ineens een illusie armer… De...

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen

Bij elke organisatie waar ik ben geweest, en dat zijn er inmiddels heel wat, wordt vrijwel hetzelfde gezegd over hospitality: we vinden het belangrijk. Want dat hospitality allerlei voordelen oplevert – medewerkersbetrokkenheid stijgt waardoor personeelsverloop daalt, de klanttevredenheid neemt toe wat tot een beter resultaat leidt want service leidt tot selling – is inmiddels wel bekend. Maar wil je echt gastvrij zijn, dan is hospitality belangrijk vínden niet genoeg. Het moet belangrijk worden gemáákt. Met “we moeten gastvrijer worden” ben je er nog lang niet. Veel organisaties tasten nog in het duister hoe ze daadwerkelijk gastvrijer kunnen worden. Daarom: een stappenplan om de hospitality ambitie te vertalen naar gedrag.

De learning twenties staat voor opleiden zodat je mensen aantrekt én behoudt

De uitdagingen voor het komende decennium zitten vooral op personeel. Hoe zorg je ervoor dat je de juiste mensen vindt en weet te behouden? In deze blog zoomen we in op de HORECA. Wordt het komende decennium de Learning Twenties?

Gastvrijheid is besmettelijk

Besmet jouw organisatie met het gastvrijheidsvirus en creëer memorabele herinneringen! Zo zorg jij voor een positief reproductiegetal.

Onderscheid je van de rest! Ondernemers wordt wakker!

Ondernemers wordt wakker! Met deze 5 praktische tips onderscheid jij je van de rest en ben je klaar om straks te groeien zodat je trotse werknemers hebt en loyale klanten!

Wat hebben leiderschap en topwielrennen met elkaar te maken?

We kunnen veel leiderschapslessen trekken uit de topsport. Tadej Pogacar leerde ons er weer een aantal. De belangrijkste 5 tips beschrijven we in dit artikel.

Opstarten na Corona of opstarten met Corona?

De laatste persconferentie van Mark Rutte hebben we weer massaal bekeken. Het is een nieuw ritueel geworden, met het gezin op de bank, bord op schoot. App contact met onze compagnons en andere bevriende ondernemers. Wat me opvalt is dat we, ieder voor zich, een andere...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Goede voornemens? Omarm het ongemak!

Goede voornemens? Omarm het ongemak!

Het is weer december. De maand die bol staat van de georganiseerde feesten. Er wordt net iets te veel geld uitgegeven. Net iets teveel gedronken en gegeten én net iets te weinig bewogen.Maar volgend jaar wordt alles anders. Toch? Of ben je je goede voornemens uit 2022...

SOY – Shit of Yesterday

SOY – Shit of Yesterday

Als je echt gelukkige klanten en medewerkers wilt, besteed dan je tijd aan morgen en overmorgen en niet aan de shit of yesterday!

Veel stressvolle feestdagen

Veel stressvolle feestdagen

Veel stressvolle feestdagen Zo Sinterklaas is weer vertrokken… Als kind had ik stress want ik had echt wel een keer iets stouts gedaan. Mee in die zak mee naar Spanje vond ik een heel stressvol idee. En dan ben je zeven of acht jaar en ineens een illusie armer… De...

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen

Vertaal je hospitality ambitie naar écht doen in vijf stappen

Bij elke organisatie waar ik ben geweest, en dat zijn er inmiddels heel wat, wordt vrijwel hetzelfde gezegd over hospitality: we vinden het belangrijk. Want dat hospitality allerlei voordelen oplevert – medewerkersbetrokkenheid stijgt waardoor personeelsverloop daalt, de klanttevredenheid neemt toe wat tot een beter resultaat leidt want service leidt tot selling – is inmiddels wel bekend. Maar wil je echt gastvrij zijn, dan is hospitality belangrijk vínden niet genoeg. Het moet belangrijk worden gemáákt. Met “we moeten gastvrijer worden” ben je er nog lang niet. Veel organisaties tasten nog in het duister hoe ze daadwerkelijk gastvrijer kunnen worden. Daarom: een stappenplan om de hospitality ambitie te vertalen naar gedrag.

Gastvrijheid is besmettelijk

Gastvrijheid is besmettelijk

Besmet jouw organisatie met het gastvrijheidsvirus en creëer memorabele herinneringen! Zo zorg jij voor een positief reproductiegetal.

Opstarten na Corona of opstarten met Corona?

Opstarten na Corona of opstarten met Corona?

De laatste persconferentie van Mark Rutte hebben we weer massaal bekeken. Het is een nieuw ritueel geworden, met het gezin op de bank, bord op schoot. App contact met onze compagnons en andere bevriende ondernemers. Wat me opvalt is dat we, ieder voor zich, een andere...

Blogs ontvangen?

Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

In de media

Artikelen door ons geschreven

Birkman @work, Monique van den Heuvel

Birkman @work, Monique van den Heuvel

Birkman @work deel 3: Aan het woord Monique van den Heuvel. In deze rubriek komen echte Birkman professionals aan het woord. Zij delen hun ervaringen en verhalen over echte mensen. Wie ben ik? Hi, mijn naam is Monique van den Heuvel. Ik ben al sinds 2005 Birkman...