Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…

'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze tijd wat ons betreft. Dat heeft ons zo'n 5 jaar geleden doen besluiten om onze...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)

Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding met hun omgeving maken direct zichtbaarder worden en meer waardering krijgen. Denk...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...

Bouwen is als estafette-lopen: maar in hoeverre besef jij dat eigenlijk al?

Binnen de wereld van bouw is er in een korte tijd veel veranderd: het proces is stukken ingewikkelder geworden, technische ontwikkelingen en werkwijzen zoals BIM en Lean bouwen deden hun intrede en bovendien zijn er meerdere partijen bij het hele traject betrokken....

Dé valkuil voor je (bouw)bedrijf: blijven hangen in oude patronen die niet meer werken

In ons vorige blog gebruikten we de kinderfiets met zijwieltjes als metafoor voor de manier waarop bedrijven succesvol veranderingen binnen hun organisatie kunnen doorvoeren. Als management melden dat 'we' het vanaf nu écht anders gaan doen, maar vervolgens weinig...

Als je niet ophoudt met dát wat je gisteren bedacht hebt, dan doe je morgen nog steeds precies hetzelfde

Hoe je een kind leert fietsen? Door te steunen en tegelijkertijd uit te dagen. Elke ouder kent dat gevoel van met je kind mee rennen naast dat kleine fietsje. Dat moment waarop je kind ontdekt dat het zelf fietst is magisch. Precies zo werkt het in het bedrijfsleven...

Ook grote bouwbedrijven werken actief aan het nakomen van klantbeloftes…

'Mensen zeggen nogal eens 'ja' op een vraag, puur om van het gezeur af te zijn. Niet echt handig, want daarmee ondermijn je je eigen kracht. Bovendien helpt gericht 'nee' zeggen om je te focussen op de kern. Beter dan passief 'ja' zeggen, is om met elkaar in gesprek...

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...

Meten

Weten

Betrekken

Doen

Meest recente artikelen

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?

In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het beter om eerst de behoeften van je medewerkers te achterhalen. Want pas als je weet wat...

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)

De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de vele medewerkers. Het gevaar is dat de betrokkenheid over en weer vermindert. Onwenselijk,...

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Vakantie: Hoofd, hart en handen verbinden (en gewoon genieten)

Hoe fijn is het om even uit de ratrace te zijn. We kennen allemaal dat gevoel van het opdoen van nieuwe inspiratie en energie aan de rand van dat zwembad of met je voeten heerlijk ontspannen in dat warme zand. Drankje erbij en laten gaan die gedachten... Het is niet...

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Dit is het geheim van een goede relatie met je collega’s

Wanneer jij goed in je vel zit, omdat alles op rolletjes loopt dan ben je als vanzelf een prettig mens om bij in de buurt te zijn. Je kunt het ook omdraaien; als alles op rolletjes loopt, zit jij lekker in je vel! Wanneer je je beseft dat iedereen vanuit zijn eigen,...

In de media

Artikelen door ons geschreven

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector

Wanneer je als bedrijf zégt dat je zo gastvrij bent, dan moeten de mensen op de werkvloer wél weten waar je het over hebt. En dat vraagt om meer actie dan vanuit een bepaalde visie een theoretische stip op de horizon plaatsen. Dat werkt misschien prima voor het...