Meest recente artikelen
Een nieuwjaarswens mét waardevolle top 5 voor een goede start van 2020
Natuurlijk gaan we je op deze laatste dag van het jaar niet vermoeien met een lang blog. Je hebt immers wel andere zaken aan je hoofd, zoals het afronden van die állerlaatste...
Kerst en nieuwjaar: tijd van nieuwe beloften, ook voor jouw bedrijf en klanten
Fonkelende lichtjes, knisperende sneeuw, althans dat hopen we dan maar: de donkere dagen voor Kerst en het nieuwe jaar dat op je wacht blijft toch altijd iets magisch met zich...
Dit hebben broccoli en échte verandering met elkaar te maken
Wanneer je mensen écht mee wil nemen in de nieuwe cultuur of gewenste verandering binnen je organisatie, dan zul je eerst zélf het goede voorbeeld moeten geven. Wanneer een...
Even voorstellen: Dafne Schippers, game changer 2.0 (en een uitstekend voorbeeld voor gedragsverandering binnen jouw bedrijf!)
Als er iemand is die weet hoe je een structurele verandering door kan voeren, dan is het atlete én onze held Dafne Schippers wel. Na verschillende meerkamp-kampioenschappen...
Heb jij het lef om de je collega’s mee te nemen in de nieuwe koers?
Borgen is eigenlijk een soort magisch woord dat we vaak gebruiken. Het is ook een heerlijk woord, omdat het impliceert dat we vólhouden en consistent iets blijven doen. En laat...
Wanneer heb jij je voor het laatst écht verwonderd?
In het bedrijfsleven zeggen we vaak dat we de behoeften van de klant beter willen leren kennen en signaleren zodat je je organisatie beter op de klant kunt afstemmen. Vaak is het...
Schooncollega’s: goud waar je zuinig op wilt zijn…
'Er verandert veel in de markt, zowel aan de medewerkers- als aan de klantenzijde. Van oudsher is de schoonmaakbranche nogal hiërarchisch ingericht en dat is niet meer van deze...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 2)
Ze zijn niet altijd zichtbaar, maar ó zo belangrijk en onmisbaar: schoonmakers, de helden van de hospitality-branche. Zo blijkt dat schoonmaakmedewerkers die actief verbinding...
Schoonmakers: de súperhelden van de hospitality-branche (deel 1)
De schoonmaakbranche kent nogal wat uitdagingen: zo sturen leidinggevenden vanaf afstand meestal meerdere objecten aan waardoor het lastig is om fysiek contact te houden met de...